راهنمای خرید بهترین لنت ترمز

لنت ترمز به عنوان عضو کلیدی و مهم سیستم ترمز وسایل نقلیه محسوب می‌شود که نقش حائز اهمیتی را در توقف خودرو در هنگام فشار دادن پدال ترمز ایفا می‌کند. لنت‌های ترمز از یک قطعه فولادی مسطح ساخته شده‌اند که یک طرف آنها دارای موادی است که اصطکاک مورد نیاز در هنگام ترمزگیری را فراهم می‌کنند. در واقع ایجاد اصطکاک میان لنت و دیسک موجب کاهش سرعت اتومبیل می‌شود؛ یعنی زمانی که پدال ترمز را فشار می‌دهید، لنت ترمز با دیسک ترمز تماس پیدا کرده و موجب ایجاد اصطکاک و جلوگیری از چرخش چرخ‌ها خواهد شد. بنابراین لنت ترمز یکی از اجزای مهم در سیستم ترمز اتومبیل محسوب می‌شود که دارای طول عمر مشخصی است. در مورد زمان تعویض لنت ترمز می‌توانید مقاله ما را در کارنوما مطالعه کنید.

اما بهترین لنت ترمز چه ویژگی‌هایی دارد و کدام یک از مارک‌های تجاری موجود در بازار برای خودروی شما مناسب است؟ انتخاب بهترین لنت ترمز در میان طیف گسترده‌ای از مارک‌های متنوع، کار ساده‌ای نیست و پیش از خرید باید به نکات مهمی توجه داشته باشید. به همین بهانه در ادامه این مطلب مشخصات لنت ترمز خوب را مورد بررسی قرار می‌دهیم و با راهنمای خرید بهترین لنت ترمز (بهترین مارک های لنت ترمز) با شما همراه خواهیم بود.

مشخصات لنت ترمز خوب

همانطور که اشاره کردیم وظیفه اصلی لنت ترمز «ایجاد اصطکاک میان لنت و دیسک ترمز» است که نقش مهمی را در فرآیند کاهش سرعت و ترمز اتومبیل ایفا می‌کند. لنت ترمز دارای انواع مختلفی است که بر اساس متریال تشکیل دهنده آنها به سه دسته «لنت ارگانیک»، «لنت متالیک» و «لنت سرامیکی» طبقه بندی می‌شوند.

اما به نظر شما بهترین لنت ترمز چه ویژگی‌ها و مشخصاتی دارد؟ یک لنت ترمز خوب و مرغوب دارای ویژگی‌های مشخصی است که در زمان خرید باید به آنها توجه داشته باشید تا بتوانید بهترین لنت ترمز را برای اتومبیل خود انتخاب کنید. مهم‌ترین مشخصات یک لنت ترمز خوب شامل موارد زیر است:

  • عملکرد بهینه در شرایط آب و هوایی مختلف (لنت ترمز خوب باید بتواند در هر شرایط آب هوایی، وظیفه خود را به خوبی انجام دهد و دچار مشکلات فنی نشود)
  • روان باشد و در زمان عملکرد هیچ گونه سروصدایی ایجاد نکند.
  • شیار داشته باشد تا به راحتی بتواند خنک شود و عمل ترمزگیری را سریع‌تر انجام دهد.
  • دارا بودن صفحات فلزی و غیر فلزی در پشت لنت (به منظور کاهش سروصدا).
  • دارای نشان استاندارد باشد.
  • در مقابل تغییرات دمایی، مقاومت بالایی از خود نشان دهد.
  • در مسیرهای ناهوار و خشن دچار اختلال نشود.

بنابراین در هنگام خرید لنت ترمز حتما به این موارد توجه داشته باشید و سعی کنید از لنت‌های مرغوب و باکیفیت استفاده نمایید. البته این نشانه‌ها پیش از خرید قابل تشخیص نیستند و هر شخصی نمی‌تواند در میان محصولات متنوع موجود در بازار، بهترین لنت ترمز را برای اتومبیل خود انتخاب کند. در این شرایط بهتر است با چندین مورد از باکیفیت‌ترین مارک‌های لنت ترمز آشنا باشید تا در هنگام خرید مستقیما به سراغ آنها بروید و سردرگم نشوید.

بهترین مارک های لنت ترمز

در این بخش چندین مورد از بهترین مارک های لنت ترمز را به شما معرفی کرده و مشخصات کلی آنها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

لنت ترمز پارس

لنت ترمز پارس به عنوان بهترین لنت ترمز ایرانی موجود در بازار شناخته می‌شود که با ساختار بسیاری از خودروها هماهنگی داشته و از کیفیت بالایی برخوردار است. این شرکت در شهر کاشان قرار دارد و تولید کننده لنت برای انواع خودروهای سبک و سنگین است و محصولات خود را با بهره گیری از جدیدترین متدهای روز دنیا تولید می‌کند. بنابراین اگر به دنبال یک لنت ترمز داخلی و باکیفیت برای خودروی خود هستید، لنت ترمز پارس یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شما است.

لنت ترمز تکستار

لنت ترمز تکستار نیز در صدر فهرست بهترین لنت ترمز خارجی قرار دارد و محصول کشور آلمان است و سابقه درخشانی در زمینه تولید لوازم یدکی خودرو از جمله لنت ترمز دارد. لنت ترمز تکستار از نوع سرامیکی است که کیفیت و مقاومت بسیار بالایی داشته و هیچ سروصدایی در هنگام انجام عملیات ترمزگیری ندارد. لنت‌های این کمپانی برای خودروهایی همچون پراید، تیبا و پژو بسیار عالی است و بهترین لنت ترمز مناسب برای خودروی شما محسوب می‌شود.

لنت ترمز VIP

لنت ترمز VIP از دیگر مارک‌های ایرانی لنت ترمز است که لنت‌های خود را با استفاده از مواد اولیه کربنی مرغوب و متدهای جدید تولید می‌کند. لنت ترمز وی آی پی به دلیل استفاده از کربن در فرمولاسیون آن دچار ساییدگی دیسک ترمز نمی‌شود و در هنگام ترمز گرفتن هیچ صدایی از آن شنیده نخواهد شد. بنابراین اگر برای خرید لنت ترمز به دنبال مارک‌های داخلی هستید، لنت ترمز VIP یکی از مناسب‌ترین گزینه‌های پیش روی شما است

لنت ترمز های کیو (Hi-Q)

لنت ترمز های کیو محصول کشور کره جنوبی است که به عنوان بهترین لنت ترمز سازگار با محیط زیست شناخته می‌شود؛ زیرا در ساختار آن هیچ گونه ماده مضری استفاده نشده است. علاوه بر آن برای ساخت این لنت ترمز، مقادیر اندکی از مواد آهنی بکارگرفته شده است تا صدمات ناشی از ایجاد اصطکاک میان لنت و دیسک ترمز به حداقل رسانده شود. عملکرد و قدرت ترمزگیری لنت ترمز Hi-Q بسیار عالی است و تغییرات دمایی هیچ تاثیری بر کارایی آن ندارد. ضریب اصطکاک این لنت ترمز در هر شرایطی به میزان کافی است و مانند سایر مارک‌هایی که معرفی کردیم در هنگام ایجاد اصطکاک هیچ سروصدایی ایجاد نمی‌کند.

لنت ترمز آسیمکو (Asimco)

لنت ترمز آسیمکو نیز ساخت کشور چین بوده و یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید کننده لوازم یدکی خودرو شناخته می‌شود. لنت‌های این کمپانی با ساختار انواع مختلف ماشین‌های داخلی و خارجی سازگار بوده و متریال مورد استفاده در آن از کیفیت بالایی برخوردار هستند. لنت ترمز آسیمکو طول عمر بالایی داشته و به سادگی دچار آسیب و فرسودگی نمی‌شود و از این رو در فهرست بهترین لنت ترمز خارجی قرار دارد و به کشورهای اروپایی و آمریکایی نیز صادر می‌شود.

لنت ترمز رالدک

لنت ترمز رالدک از دیگر مارک‌های ایرانی تولید کننده لنت ترمز است که دارای کیفیت ممتاز بوده و تولیدات خود را در کشور چین انجام می‌دهد. این کمپانی با بیش از یک دهه فعالیت در این عرصه و بهره گیری از جدیدترین متدهای روز دنیا، بکارگیری بهترین مواد اولیه و تولید لنت‌های باکیفیت در لیست بهترین لنت ترمز ایرانی قرار دارد. لنت‌های رالدک دارای ساختار مستحکمی هستند که در برابر تغییرات دمایی مقاومت بسیار بالایی دارند و هنگام ترمزگیری نیز اصطکاک مناسبی را ایجاد می‌کنند. این لنت ترمز برای نصب بر روی انواع خودروها مناسب است.

لنت ترمز ماندو (Mando)

لنت ترمز ماندو نیز یکی دیگر از لنت‌های ترمز محصول کشور کره جنوبی است که پنج سال متوالی، جایزه اصلی جشنواره ملی بهترین مارک‌های تولیدکننده لوازم یدکی خودرو را دریافت کرده است. لنت‌ ماندو بسیار سبک، بی سروصدا، مقاوم و مستحکم بوده و تمامی ویژگی‌های یک لنت ترمز خوب و باکیفیت را دارا است. بنابراین اگر به دنبال بهترین لنت ترمز برای اتومبیل خود هستید، لنت ترمز ماندو را حتما امتحان کنید.

لنت ترمز آیسین (Aisin)

لنت ترمز آیسین نیز یکی دیگر از بهترین لنت‌های ساخت کشور ژاپن است که از کیفیت بالایی برخوردار بوده و بسیار با دوام و مستحکم است. این لنت در درجه حرارت بالا و پایین دچار ساییدگی و خوردگی نمی‌شود و در هر شرایط دمایی، قدرت ترمزگیری بالایی دارد.

جمع بندی

لنت ترمز یکی از مهم‌ترین اجزای سیستم ترمزگیری اتومبیل است که وظیفه اصلی آن ایجاد اصطکاک میان لنت و دیسک ترمز است تا با فشار دادن پدال گاز توسط راننده موجب کاهش سرعت اتومبیل شود. از این رو یکی از قطعات حیاتی خودرو محسوب می‌شود و باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد. برای انتخاب بهترین لنت ترمز نیز باید به فاکتورهای مختلفی توجه داشته باشید که مهم‌ترین آن مقاومت بالا و عملکرد بهینه در شرایط آب و هوایی مختلف است. برای خرید بهترین لنت ترمز نیز می‌توانید مارک‌های معروف و باکیفیتی که در این مقاله به شما معرفی کردیم را امتحان کنید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد